Tungt Tungt Tungt

Sa kan man sammanfatta varan forsta match.. Kanns som man skulle vilja glomma hela gardagen och det ar nog lika bra.   Men jag kan ta och dra en liten resume om gardagen anda.

Allt borjade redan ga snett efter att vi landat i Brest och skulle ata middag innan matchen. Man vart ratt chockad nar dom tog fram sockerkaka , syltbullar och  nagra andra kakor och sa att det vfar middagen vi skulole ata innan match. Sa da drog vi svenskar ut och skulle hitta nagot att ata men det fanns fan inget som var oppet. Till slut hittade vi nan slags grossist butik som hade na burk pasta som vi ata upp iaf. Sen sa hade vi fatt for oss att matchen var Kl 8 sa vi tycket vi var ratt tidiga till hallen nar vi kom dit 17.15  sa vi borjade bara in grejjorna och da sag vi pa en skylt att matchen borjade visst 18;40 sa da vart det lite sma stressigt. Sen hade vi fatt fel tid pa match uppvarmningen sa vi klev in 5min sent pa isen. men det kanndes anda ratt bra dar ute pa isuppvarmningen.


Sen nar val matchen borjade sa fick vi en riktigt tung start med ett javla skitmal efter 15 sek. Dom kastar in en puck fran hornet som studsar massa benskydd och pa nagot oturligt satt sa letade pucken in over linjen. Fyra min senare hanger dom 2an i 5°3 . Sen tycker ja att vi jobbar oss in i matchen och hanger 2°1  pucken men just innan period pausen far dom ett overlage som dom utnyttjar och hanger 3a/

Andra perioden  borjade hyfsat men sen efter drygt 5 min in lyckades ja [55] tappa pucken bakom malet och dom hanger fyran sen rullar det pa och slutar 6°1 efter andra/

Tredje perioden  var vell heller ingen lysande period for oss sa matchen slutar till slut 10°1


Maste saga att Brest  var riktigt bra. Jag trodde att dom skulle vara bra men inte sahar bra  Dom skulle nog spela hem norr 1an om dom hade lirat i den. Dom hade tydligen spelat en traningsmatch mot ett leqgue mangus lag och spoat dom/ Sen sa var det ju varan 1a match sa man ska vall inte grava ner sig helt. Bara att ta och jobbar vidare pa allting.   Vi  i svensk femman hade tungt bakot och va inne pa 4a baljor och hangde inget frammat.   Ser verkligen fram emot helgen da vi ska mota bordeux hemma och da ska dom fa sota for det hara. Det ar latt att skylla pa massa olika saker men jag tror faktiskt att dom flesta sakerna som jag har skrivit om bidrog till forlusten. Nu glommer vi matchen och ser frammot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0